معرفی سکوبندی و تجهیزات آزمایشگاهی

سکوبندی آزمایشگاهی یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی آزمایشگاه محسوب می شود.مرحله میزبندی و سکوبندی آزمایشگاه باید بر اساس رعایت ایمنی های لازم ،زیبایی و از لحاظ فنی و مقاومت در برابر آسیب های احتمالی بررسی شود. طراحی و ساخت سکوبندی و تجهیزات آزمایشگاهی در صورتی که زیبا و با توجه به استانداردهای موجود انجام شود بهره وری و راندمان آزمایشگاه و عملکرد کارکنان آن را نیز بالا خواهد برد .

سکوبندی آزمایشگاهی ، دو رکن اصلی و اساسی تمامی آزمایشگاه های استاندارد در دنیا محسوب می شوند . منظور از سکوبندی در آزمایشگاه ها باستفاده از شیرآلات آزمایشگاهی ، کابینت و میزبندی های مناسب آزمایشگاهی می باشد . شرکت آسکیلان با بهره مندی از روش ها و تکنولوژی های روز دنیا توانسته است در زمینه سکوبندی آزمایشگاهی با استفاده از مواد مرغوب محصولات باکیفیت را تولید کند و طراحی های مناسب را برای آزمایشگاه های مدرن و شیک با رعایت ایمنی و استانداردهای لازم ، داشته باشد .

کاربرد سکوبندی و تجهیزات آزمایشگاهی

دغدغه اصلی اکثر آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مدرن و شیک سکوبندی و تجهیزات آزمایشگاهی مدرن و شیک می باشد . برای راه اندازی آزمایشگاه ابتدا باید آشنایی کامل با وسایل و نحوه کار با آن ها داشته باشیم و پس از به دست آوردن اطلاعات مناسب در مورد وسایل آزمایشگاهی برای طراحی و نوع میزبندی و شیرآلات و کابینت های آن تصمیم بگیریم .

شرکت آسکیلان مشاوران خوبی در زمینه تولید و ساخت انواع سکوبندی و تجهیزات آزمایشگاهی ثابت دارند . این شرکت با بکارگیری روش هایی توانسته است بهترین صفحات رویه را برای انواع کابینت و میزبندی های آزمایشگاهی در زمینه فعالیت مراکز تحقیقاتی ، صنایع پتروشیمی ، آزمایشگاه های بیمارستان ها و پالایشگاه ها تولید کند .

ازمیز آزمایشگاهی به عنوان میز کار برای کارکنان و هم چنین برای قرار دادن انواع مواد شیمیایی و ابزار و وسایل مخصوص آزمایشگاهی کاربرد دارد . یکی از مزیت های استفاده از سکوبندی میز آزمایشگاهی قرارگیری سینک های مخصوص آزمایشگاه برای شستشوی می باشد . میزهای آزمایشگاهی به دو صورت یک طرفه و دو طرفه در آزمایشگاه ها می باشد که باید دارای مقاومت در برابر ضربه و خوردگی مواد شیمیایی و در عین حال ظاهری زیبا باشند .

کاربرد شیرآلات آزمایشگاهی برای مراکز تحقیقاتی ، آزمایشگاه های خصوصی و مراکز نمونه برداری های شیمیایی می باشد . جنس شیرآلات آزمایشگاهی بسیار اهمیت دارد و نباید به گونه ای باشد که سریع نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشد . شیرآلات آزمایشگاهی معمولا به صورت رومیزی ، شیرآلات هوای فشرده و گازی ، شیرآلات آزمایشگاهی آبی و شیرالات آزمایشگاهی کنترلی می باشد . 

 معمولا جنس این شیرآلات از فولاد ضد زنگ یا برنج بوده و به صورت کاملا بهداشتی بسته بندی و پخش می شود . از مزیت های استفاده از انواع شیرآلات آزمایشگاهی علاوه بر زیبایی برای محیط آزمایشگاه که بسیار تاثیرگزار بوده این شیرآلات آزمایشگاهی از موادی ساخته می شود که دارای پوشش مناسبی در برابر مواد خورنده شیمیایی و اسیدی بوده و مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشارهای قوی هوا دارد . از نکته های مهم انتخاب شیرآلات آزمایشگاهی استفاده از متریال عالی و رعایت ایمنی در ساخت آن می باشد . 

اهمیت طراحی سکوبندی و تجهیزات ازمایشگاهی

 شرکت اسکیلان با استفاده از محصولات با کیفیت و مطابق با استانداردهای لازم ساخته شده و دارای گواهینامه بین المللی می باشد که خود یکی از افتخارات این شرکت می باشد .

در سکوبندی آزمایشگاهی نوع طراحی و چیدمان کابینت ها اهمیت زیادی دارد. کابینت های آزمایشگاهی با طرح ها و رنگی های متنوع وجود دارد که هرکدام کارایی و کاربرد خاص برای آزمایشگاه می باشد . کانال ها و تاسیسات آزمایشگاه در کابینت ها برای دسترسی آسان به آن ها در حین انجام آزمایش نصب می شوند . یکی دیگر از کاربرد های کابینت های ازمایشگاهی محل نگهداری وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی  و مواد شیمیایی خطرناک می باشد . برای طراحی کابینت ها توجه به نوع چیدمان در افزایش فضا و بهره وری بالای کارمندان تاثیرگزار می باشد .

در مکان های صنعتی معمولا از کابینت های آزمایشگاهی با بدنه فلزی استفاده می کنند برای رنگ بدنه کابینت ها معمولا از رنگ های الکترواستاتیک استفاده می کنند .

بیان دیدگاه